Ορθόδοξο Χριστιανικό Ιστολόγιο
ΔΡΟΜΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Στην ενότητα αυτή κάνουμε μια αναφορά στον αόρατο πόλεμο που δεχόμαστε καθημερινά από το διάβολο και αναλύουμε περισσότερο τον πνευματικό αγώνα που δίνουμε ως Χριστιανοί για την προσέγγιση στο Θεό Πατέρα μας.
Παρότι προσπαθήσαμε να είναι σύντομη, εντούτοις η ενότητα αυτή είναι πιο εκτεταμένη από τις υπόλοιπες, αλλά πιστεύουμε είναι ωφέλιμο να την ακολουθήσετε μέχρι το τέλος.
  --------------------

Όπως έχουμε αναφέρει και στην ενότητα "Σκοπός της παρούσας ζωής" δεν υπάρχει μόνο ο ορατός κόσμος που βλέπουμε με τα γήινα μάτια μας, αλλά και ο αόρατος κόσμος, μέρος του οποίου αποτελεί και ο διάβολος, ο πεπτωκότας αυτός άγγελος και το τάγμα αυτού που λέγονται δαίμονες.
Αυτά είναι υπαρκτά πνεύματα, όπως οι Άγγελοι, αλλά με μια μεγάλη διαφορά από αυτούς: έχουν τεράστια έχθρα εναντίον κάθε δημιουργήματος του Θεού, ιδιαιτέρως δε του ανθρώπου, που είναι η κορωνίδα της Θεϊκής Δημιουργίας. Επομένως είναι φυσικό να αντιτάσσονται σε κάθε καλή προσπάθεια που κάνει ένας Χριστιανός για να προσεγγίσει το Θεό Πατέρα και για να σώσει την ψυχή του.

Η μάχη αυτή του διαβόλου εναντίον των Χριστιανών και όλων των ανθρώπων γενικότερα, είναι καθημερινή και δεν σταματάει ποτέ παρά μόνο όταν ο άνθρωπος κλείσει τα μάτια του και εγκαταλείψει αυτόν τον κόσμο για να οδηγηθεί η ψυχή του στη συνέχεια, είτε κοντά στο Θεό και στην αιώνια ευτυχία, είτε μακριά από Αυτόν και κοντά στο διάβολο που τον νίκησε, οπότε παραμένει στην αιώνια δυστυχία.

Ο αόρατος αυτός πόλεμος έχει μεγάλες διαφορές με τους κοσμικούς ορατούς πολέμους, οι οποίες μπορούν να συνοψιστούν ως εξής: 

ΚΟΣΜΙΚΟΣ
ΠΟΛΕΜΟΣ
(χαρακτηριστικά εχθρού)

> εχθρός: οι άνθρωποι
> ορατοί
> θνητοί
> άπειροι (περιορισμένης εμπειρίας)



> δυσκίνητοι
> κουράζονται
> κοιμούνται
> στόχος:
το προσωρινό κοσμικό κέρδος
ΑΟΡΑΤΟΣ (ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ)
ΠΟΛΕΜΟΣ
(χαρακτηριστικά εχθρού)

> εχθρός: οι δαίμονες
> αόρατοι
> αθάνατοι
> έμπειροι (έχουν γνώση μυριάδων μεθόδων απάτης και δόλου μετά
 από χιλιάδες έτη και εκατομμύρια ανθρώπων)
> αεικίνητοι
> ακούραστοι
> άυπνοι
> στόχος:
η αιώνια καταδίκη της ψυχής του ανθρώπου

Οι καλύτεροι "πελάτες" του διαβόλου βέβαια, οι εύκολοι δηλαδή αντίπαλοι γι αυτόν είναι όλοι όσοι απλά δεν έχουν καταλάβει οτι βρίσκονται σε πόλεμο μαζί του. Είναι αυτοί που τους έχει πείσει για τα καλά οτι δεν υπάρχει (ο διάβολος) και ακόμη καλύτεροι "πελάτες" είναι όσοι δεν πιστεύουν οτι υπάρχει και Θεός, οι άθεοι δηλαδή.
Αλλά ακόμη και οι χλιαροί Χριστιανοί που δεν έχουν συνειδητοποιήσει τον πνευματικό αγώνα που πρέπει να δίδουν καθημερινά αφενός για τη προσέγγιση τους στην αγάπη του Θεού Πατέρα μας και αφετέρου για την εξόντωση κάθε διαβολικού βέλους που δέχονται από το σατανά και τους δαίμονες, ακόμη και αυτοί οι Χριστιανοί είναι καλοί "πελάτες" του διαβόλου και εύκολα θύματα.

Γενικά σε έναν πόλεμο, ο εχθρός χαίρεται όταν βλέπει αντιπάλους  αδιάφορους, ανεκπαίδευτους, χωρίς στρατηγική και χωρίς στρατηγό, χωρίς πυγμή και θάρρος, χαλαρούς και γενικά νωθρούς και ανυποψίαστους. Είναι η εύκολη λεία για το διάβολο όλοι αυτοί και καμιά φορά μάλιστα, αυτούς τους ανθρώπους, τους οποίους τους έχει δικούς του, χωρίς αυτοί να συνειδητοποιούν την κατάστασή τους, αυτούς μπορεί να τους ενοχλεί λιγότερο με πειράγματα και πονηρές σκέψεις, διότι απλά γνωρίζει οτι αφού έχουν ακολουθήσει άλλο δρόμο από αυτό του Θεού, άρα είναι χαμένες ψυχές, επομένως τους αφήνει ήσυχους στον ωραίο τους ύπνο. 
Εάν μάλιστα οι άνθρωποι αυτοί είναι και βαπτισμένοι Χριστιανοί, τότε είναι σίγουρα καταδικασμένοι εάν δεν συνέλθουν και εάν δεν επιστρέψουν μετανοημένοι στο σωστό δρόμο που οδηγεί στη Βασιλεία του Θεού. Για τους υπόλοιπους μη Χριστιανούς που δεν έτυχε ποτέ να ακούσουν για το Χριστό και να βαπτιστούν, αυτούς ο Θεός θα τους κρίνει σύμφωνα με το δικό του σχέδιο, όπως αυτός μόνο γνωρίζει - το σίγουρο πάντως είναι οτι σε όλους τους ανθρώπους υπάρχει η εσωτερική συνείδησή που έχει εμφυτεύσει ο Θεός στον καθένα μας ανεξαιρέτως, η οποία γνωρίζει πάντα τι είναι καλό και τι είναι κακό γενικά.

Φωτεινό παράδειγμα στη μάχη εναντίον του διαβόλου και των πονηρών λογισμών των δαιμόνων είναι ο Άγιος Αντώνιος, ο οποίος έζησε τον 3ο αιώνα μ.Χ. και θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες ασκητικές μορφές του Χριστιανισμού, γι αυτό και ονομάστηκε "Καθηγητής της ερήμου".
Ο Άγιος Αντώνιος δοκιμάστηκε πάρα πολύ από το διάβολο, με πολλαπλές και συνεχείς επιθέσεις, αλλά ο Άγιος είχε καταφέρει, με την προσευχή και την ασκητική του ζωή, να ελέγχει τις αρνητικές επιρροές αυτές του διαβόλου σε αυτόν, ακόμη και τους λογισμούς, τις σκέψεις εκείνες δηλαδή τις οποίες οι δαίμονες του επέβαλαν στο νου, προκειμένου να τον επηρεάσουν αρνητικά και να τον αποσπάσουν από το δρόμο του Χριστού.
Λέγεται μάλιστα πως ο Άγιος Αντώνιος δοκιμάστηκε από το διάβολο ακόμη και τη στιγμή που ξεψυχούσε σε ηλικία 105 ετών, όπου ο πονηρός προσπάθησε να τον κάνει να αισθανθεί υπερήφανος για τον πνευματικό αγώνα που έκανε ο Άγιος στη ζωή του κι έτσι να χάσει τον αγώνα που έκανε.
Συγκεκριμένα, ο διάβολος παραδέχθηκε εκείνη τη στιγμή οτι ο Αντώνιος ήταν Άγιος, αφού νίκησε το σατανά. Εάν όμως ο Άγιος εκείνη τη στιγμή ένοιωθε υπερηφάνεια και δεχόταν πράγματι οτι νίκησε το διάβολο, τότε θα πέθαινε με μια μεγάλη αμαρτία, αυτή της υπερηφάνειας, αυτή ακριβώς που είχε και ο Εωσφόρος άγγελος όταν εξέπεσε και έγινε διάβολος.
Ο Άγιος Αντώνιος όμως δεν απάντησε, παρά μόνο τη στιγμή που πέθαινε, φώναξε η ψυχή του "τώρα σε νίκησα" κι έτσι κατέστη τελικά Άγιος ο Μέγας Αντώνιος.

 

"Ταῖς τῶν δακρύων σου ῥοαῖς, τῆς ἐρήμου τὸ ἄγονον ἐγεώργησας, καὶ τοῖς ἐκ βάθους στεναγμοῖς, εἰς ἑκατὸν τοὺς πόνους ἐκαρποφόρησας, καὶ γέγονας φωστὴρ τῇ οἰκουμένῃ λάμπων τοῖς θαύμασι, Ἀντώνιε Πατὴρ ἡμῶν Ὅσιε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν. "

Πηγή αρχείου ήχου: εδώ  μέσα από την ιστοσελίδα της Ιεράς Μονής Αγίου Αντωνίου του Μεγάλου στην Αριζόνα Αμερικής (την Ιερά Μονή ίδρυσε ο Γέροντας Εφραίμ ο Φιλοθεϊτης)
(Το αρχείο ήχου αναμεταδίδεται απευθείας από την πηγή του)
  
Μέχρι το τελευταίο λοιπόν δευτερόλεπτο της ζωής μας, μέχρι και τότε θα έχουμε τον πόλεμο του πονηρού διαβόλου, γι αυτό πρέπει να είμαστε διαρκώς άγρυπνοι και κοντά στην Εκκλησία μας, προσευχόμενοι.

Πώς μας πολεμάει ο διάβολος;
 
Ο διάβολος έχει διάφορους τρόπους να μας ξεγελά, μιας και το πιο χαρακτηριστικό του γνώρισμα είναι η απάτη και το ψέμα, διότι φυσικά με την ειλικρίνεια και την αλήθεια δεν μπορεί να σταθεί και να ενεργήσει για να μας εξαπατήσει. Πολλές φορές έρχεται σαν ωραία σκέψη, σαν σωστός λογισμός και όπως λέει ο Άγιος Εφραίμ ο Σύρος, ο εχθρός είναι τόσο σοφός που με δε δένει με δεσμά που εγώ μισώ, αλλά με δεσμά που μου αρέσουνε και χαίρομαι δεμένος. Να είσαι νικημένος, να είσαι σκλαβωμένος σε κάτι και να χαίρεσαι κιόλας, Τόσο πονηρός είναι ο διάβολος, που έρχεται σαν αρετή, ντυμένος με το ένδυμα της ελευθερίας, με το ότι είμαστε ελεύθεροι να κάνουμε ότι θέλουμε.

Μια από τις πολλές τακτικές που χρησιμοποιεί ο διάβολος συνήθως σε ανθρώπους που αγωνίζονται πνευματικά, είναι η τακτική του εξαφανισμού, όπου ο διάβολος, όταν βλέπει οτι αγωνιζόμαστε πνευματικά, εξαφανίζεται για ένα χρονικό διάστημα και δε μας πειράζει, δε μας ενοχλεί, ώστε εμείς να ξεγελαστούμε, να νομίσουμε οτι τον νικήσαμε και να χαλαρώσουμε έτσι τον πνευματικό μας αγώνα, οπότε σε αυτή ακριβώς τη στιγμή της χαλάρωσης, έρχονται απότομα οι δαίμονες και μας αιφνιδιάζουν και εμείς, όντας χαλαροί, υποδουλωνόμαστε ξανά στα πάθη μας και χάνουμε τη μάχη μαζί του.

Πρέπει να ξέρουμε επίσης, οτι ο διάβολος δεν εφαρμόζει ποτέ την ίδια τακτική σε κάθε άνθρωπο, αλλά χρησιμοποιεί την κάθε τακτική ανάλογα με την κάθε περίπτωση και οι τακτικές του είναι πάμπολλες, μπορεί όσοι και οι άνθρωποι στη γη. Συνοπτικά αναφέρουμε μερικές από αυτές όπως: την τακτική της διαβολής, της αμφιβολίας, της επανάληψης, της κολακείας, την τακτική του λίγο-λίγο, την τακτική των συνθημάτων, της συσκότισης του νου, των υποσχέσεων, της απειλής και του φόβου, της ωραιοποίησης κλπ.
Περισσότερα για την τακτική του διαβόλου αναφέρονται στην υποενότητα "Η αμαρτία και οι τακτικές του διαβόλου" της ενότητας "Ξερίζωμα Παθών" του κεφαλαίου "Ο Πνευματικός Αγώνας" 

Ο σκοπός λοιπόν αυτού του αόρατου αυτού εχθρού μας του διαβόλου, είναι μας ρίξει στην αμαρτία, ώστε εάν μέχρι την ημέρα του φυσικού θανάτου μας δεν μετανιώσουμε με ειλικρίνεια και συντριβή καρδιάς, να χάσουμε την αιώνια ζωή και τη μετοχή στη Βασιλεία του Θεού.

Ο τρόπος μέσω του οποίου ενεργεί πάνω μας είναι συνήθως μέσω των λογισμών, εκείνων δηλαδή των αμαρτωλών σκέψεων που μας βάζει στο μυαλό ο διάβολος, (ως πνεύμα που είναι έχει αυτή τη δυνατότητα) και οι οποίες επιμένουν έως ότου εμείς αρχίσουμε νοερά να συνομιλούμε με αυτές τις σκέψεις, οπότε αρχίζει και η αμαρτία μας και κορυφώνεται όταν οι λογισμοί αυτοί γίνουν αμαρτωλές πράξεις. 
Αν όμως δεν αντιδράσουμε στους πονηρούς λογισμούς του διαβόλου και προσπαθήσουμε κατά το δυνατόν να μείνουμε "απαθείς", τότε εξασκούμαστε σιγά σιγά στο να αποκρούουμε αυτούς τους πονηρούς λογισμούς στο μυαλό μας κι έτσι να μειώνουμε τον κίνδυνο να εκπέσουμε στην αμαρτία. 
Ασφαλέστερο λοιπόν είναι να απορρίπτουμε το λογισμό εν τη γενέσει του, διότι αν δεν ανοίξουμε την πόρτα της αυλής στον κλέφτη, αυτός θα παραμείνει απέξω - αν την ανοίξουμε όμως για να συνομιλήσουμε μαζί του θα είναι πιο δύσκολο να τον διώξουμε, πολύ δυσκολότερο επίσης αν ανοίξουμε και την εσωτερική πόρτα του σπιτιού μας ή ακόμη χειρότερα και την πόρτα του δωματίου μας.

Ας ακούσουμε όμως καλύτερα το Γέροντα Εφραίμ το Φιλοθεΐτη, (από την Αριζόνα της Αμερικής) να μας μιλάει γι αυτόν τον πόλεμο του πονηρού στο μυαλό μας και πώς να τον αντιμετωπίζουμε:
Πηγή: κανάλι youtube εδω του Ιερού Ναού Αγίας Ζώνης Πατησίων
 (Το βίντεο αναμεταδίδεται σε ενσωματωμένο παράθυρο απευθείας από την πηγή του)

Αναλυτικά η τακτική του διαβόλου με τους λογισμούς αναφέρεται στη σχετική ανάρτηση "Οι λογισμοί και πώς καθορίζουν τη ζωή μας" στην ενότητα "Άλλες χρήσιμες γνώσεις" του κεφαλαίου "Ο Πνευματικός Αγώνας".


Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του διαβόλου:

  > Τα πλεονεκτήματα:

Δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι αυτός ο μοναδικός πραγματικός εχθρός μας σε αυτόν τον κόσμο, ο διάβολος, έχει τεράστια εμπειρία χιλιάδων ετών μέσα από εκατομμύρια ανθρώπους, ενώ εμείς έχουμε μόνο κάποιες λίγες δεκαετίες εμπειρία, άρα ποτέ να μην ξεθαρρέψουμε νομίζοντας οτι τώρα τον νικήσαμε, όπως ο πονηρός ήθελε να πιστέψει ο Άγιος Αντώνιος.

Ποτέ να μην καυχηθούμε για τις αρετές που έχουμε, διότι αν εμείς νηστεύουμε, ο διάβολος δεν τρώει ποτέ, αν εμείς αγρυπνάμε το βράδυ, αυτός δεν κοιμάται ποτέ, αν εμείς εγκρατευόμαστε και είμαστε καθαροί, ο διάβολος είναι πιο παρθένος από εμάς, γιατι και να θέλει να πορνεύσει δεν μπορεί αφού δεν έχει σώμα. Μία μόνο αρετή όμως του έλειψε γι αυτό και πήγανε και όλες οι άλλες χαμένες, αυτή της ταπείνωσης, όταν τον κυρίευσε η υπερηφάνεια και ήθελε να ανέβει στο θρόνο του Θεού, οπότε και εξέπεσε και από άγγελος έγινε διάβολος. 
Λέει ο Γέρων Νίκων ο Αγιορείτης στη σχετική ομιλία του για το διάβολο:
"λέει ένας Άγιος της Εκκλησίας: “Θέλεις να νηστεύεις; σε βοηθάει ο διάβολος, θέλεις να κάνεις ελεημοσύνες; σε βοηθάει ο διάβολος, να κτίσεις εκκλησίες; σε βοηθάει ο διάβολος - γιατί σε βοηθάει; γιατί ξέρει, ότι με όλα αυτά που καταφέρνουμε μπορεί να μας ρίξει στην υπερηφάνεια και να πάνε όλα χαμένα”. Θα έχουμε λοιπόν αυτήν την αρετή που δεν έχει ο διάβολος, θα είμαστε ταπεινοί. Αυτό ακριβώς έκανε ο Χριστός και τι λέει η Γραφή; «εταπείνωσε εαυτόν γινόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου, έκλινε ουρανούς και κατέβη». Θα γίνουμε ταπεινοί, θα μάθουμε να έχουμε ταπεινό φρόνημα."
και συνεχίζει λέγοντας:
"Να ταπεινοφρονούμε, να μην ταπεινολογούμε. Όχι στα λόγια - στο φρόνημα ταπεινό, σκέψη ταπεινή, και σκέψη ταπεινή θα πει να μην θεωρούμε τους άλλους κατώτερους από εμάς, να μη θεωρούμε τον εαυτό μας τόσο σπουδαίο. Θα βλέπουμε ότι έχουμε κάποιο καλό, θα λέμε: “ο Θεός μου το έδωσε”, έχουμε χαρίσματα; “ο Θεός μου τα έδωσε”, κάνουμε κάτι καλό; θα το κάνουμε βέβαια με τη βοήθεια του Θεού. Αμέσως θα φυλαγόμαστε, θα βάζουμε μία ασπίδα, θα τα ρίχνουμε όλα στον Θεό, οτι χάρις σε Εκείνον τα καταφέρνουμε. Κι έτσι φυλάμε την ταπείνωσή μας και δεν πέφτουμε σε υπερηφάνεια."

Όμως ζώντας μια ζωή κοντά στο Χριστό και στα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας Του, δεν πρέπει να φοβόμαστε τις επιθέσεις του διαβόλου, γιατί έχουμε την προστασία και τη σκέπη του Χριστού δια της Θεοτόκου και των Αγίων που επικαλούμαστε στις προσευχές μας.
Και πέραν των άλλων όπλων που μας έχει χαρίσει ο Θεός, όπως θα αναφερθούμε παρακάτω, εμείς οι Χριστιανοί έχουμε παντού και πάντα ένα άλλο όπλο φοβερό και τρομερό για το διάβολο και αυτό είναι η επίκληση του Ονόματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, λέγοντας διαρκώς την ευχή "Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με τον αμαρτωλό" καθώς και το σημείο του Σταυρού, τα οποία φοβάται και τρέμει ο σατανάς και τρέπεται σε φυγή.

 > Τα μειονεκτήματα:

Ο  διάβολος, ως πνεύμα που είναι, έχει πολλά πλεονεκτήματα μεν έναντι των ανθρώπων, έχει όμως και σημαντικά μειονεκτήματα που οι άνθρωποι συνήθως τα αγνοούν, καθώς λέει ο Γέρων Νίκων ο Αγιορείτης. 
Ο διάβολος θέλει πολλά να κάνει, αλλά δεν μπορεί να τα κάνει, διότι ειδικά σε μας τους Χριστιανούς, τον εμποδίζει η Χάρη του Θεού που πήραμε με το βάπτισμά μας, αλλά και η Χάρη που παίρνουμε με την Εξομολόγηση και τη Θεία Κοινωνία.
Σύμφωνα με το Γέρων Νίκων, στις σχετικές ομιλίες του "η νίκη κατά του διαβόλου" και "ο διάβολος στο μυαλό", ο διάβολος δεν έχει τις δυνατότητες που πολλές φορές φανταζόμαστε οτι έχει, αλλά έχει και βασικά μειονεκτήματα όπως:
  • δεν ξέρει τα πάντα, δεν είναι παντογνώστης
  • δεν είναι πανταχού παρών, έχει περιορισμένο χώρο - ένας δαίμονας που είναι εδώ δεν είναι και παραπέρα, αλλά ως πνεύματα που είναι οι δαίμονες κινούνται με τρομερή ταχύτητα και ανταλλάζουν πληροφορίες αστραπιαία, έτσι ώστε εμείς να νομίζουμε οτι είναι πανταχού παρόντες.
  • δεν ξέρει τι σκεφτόμαστε - μόνο οι Άγιοι μας και οι Άγγελοι του Θεού ξέρουν τι σκεφτόμαστε και αυτό το επιτρέπει ο Θεός. 
Ο διάβολος, όπως είπαμε και πριν, δεν ξέρει τι σκεφτόμαστε στους πονηρούς λογισμούς που μας έβαλε, παρά μόνο αν τις αποκαλύψουμε εμείς, μέσω διαφόρων άλλων τρόπων. Απλά μαντεύει, υποψιάζεται από την πείρα που έχει τι μπορεί να σκεφτόμαστε, μέχρις ότου το διαπιστώσει μέσω των πράξεών μας, των κινήσεών μας, βλέποντας οτι αλλάζουμε τελικά τα σχέδιά μας. Μπορεί να το καταλάβει από διάφορα σημεία όπως:
  • είτε από την ίδια την αμαρτία που ευθέως θα πράξουμε, αμέσως μετά τους λογισμούς που μας έβαλε
  • είτε από την αλλαγή των σχεδίων μας έτσι που να οδηγούν στην αμαρτία
  • είτε από τα λόγια που θα πούμε, οπότε θα καταλάβει οτι ενδώσαμε στον πονηρό λογισμό και μάλιστα τα λόγια αυτά μπορεί να του αποκαλύπτουν επιπλέον και τις επόμενες κινήσεις μας, κάτι που δυναμώνει ακόμη πιο πολύ κάθε εχθρό στον πόλεμο όταν γνωρίζει πώς θα αντιδράσει ο αντίπαλός του.
  • είτε από τις διάφορες κινήσεις και εκφράσεις του σώματός μας (από το μορφασμό του προσώπου μας, τη γενικότερη ταραχή στο σώμα μας, την ανησυχία, το φόβο, τους κτύπους της καρδιάς μας κλπ)
Γενικά η στρατηγική αυτή μοιάζει με αυτή ενός πραγματικού κοσμικού πολέμου, στην οποία ο κάθε πολεμιστής θα επιθυμούσε πολύ να ξέρει τι σκέφτεται ο αντίπαλός του - δεν μπορεί όμως να το διαπιστώσει αλλιώς παρά μόνο παρατηρώντας και ανιχνεύοντας τις κινήσεις του.
 
Για παράδειγμα, μας ρίχνει λογισμούς στο νου για να θυμώσουμε με κάποιο άτομο. Δεν γνωρίζει όμως αν τελικά έπιασε τόπο ο λογισμός αυτός του θυμού παρά μόνο όταν μας δει και αρχίσουμε να θυμώνουμε, λέγοντας τις πρώτες λέξεις.
Στη συνέχεια βέβαια, αφού ο διάβολος διαπιστώσει οτι ενδώσαμε στους πονηρούς λογισμούς, τότε ο Θεός του επιτρέπει να αποκτήσει περισσότερη εξουσία επάνω μας (δική μας ήταν η επιλογή να συζητήσουμε με τον πονηρό λογισμό του διαβόλου, βάση της ελευθερίας και του αυτεξούσιου που έχουμε, οπότε και ο Θεός επιτρέπει στο διάβολο να ενεργήσει, αφού αυτόν επιλέξαμε), οπότε και ο διάβολος συνεχίζει να μας πολεμάει ακόμη περισσότερο, ωθώντας μας όλο και περισσότερο στην αμαρτία. Τότε είναι που συμβαίνει αυτό που αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη, το οτι υποδουλωνόμαστε πλέον στο πάθος μας: 
"ᾧ γάρ τις ἥττηται, τούτῳ καὶ δεδούλωται" 
(Β' Επιστολή Πέτρου κεφ.2, στ.19)  
δηλαδή: "σε εκείνο το πάθος, από το οποίο έχει κανείς νικηθεί, σε αυτό και έχει υποδουλωθεί"

Αν όμως, στο προηγούμενο παράδειγμα, δεν συνομιλήσουμε με τη σκέψη του θυμού και παραμείνουμε πράοι (και εξωτερικά αλλά και εσωτερικά φυσικά), τότε αφήνουμε τον πονηρό διάβολο αμήχανο και ηττημένο να σκέφτεται απλά την επόμενη πλέον επίθεσή του.

Μερικά από τα δικά μας όπλα:

Στο κεφάλαιο "Ο Πνευματικός Αγώνας" στις παρακάτω ενότητες αναλύονται αριθμητικά και διεξοδικά τα όπλα που έχουμε στη μάχη με το διάβολο. Εδώ θα κάνουμε μια γενική αναφορά, απλά να καταλάβουμε τον αγώνα που πρέπει να δίνουμε καθημερινά.

Καταρχήν δεν πρέπει ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ότι πετυχαίνουμε στη ζωή αυτή είναι αποτέλεσμα της επέμβασης της Θείας Χάριτος στη ζωή μας (Χάρις από τη ρήμα "χαρίζω"), είναι δωρεά δηλαδή του Θεού στον άνθρωπο. Επομένως θα ήταν εγωιστικό να θεωρήσουμε οτι οι επιτυχίες μας στον αόρατο αυτό πόλεμο με το διάβολο είναι δικό μας κατόρθωμα, διότι τότε παύουμε να έχουμε την αρετή της ταπείνωσης, γινόμαστε υπερήφανοι και χάνουμε το δρόμο της σωτηρίας μας.

Εξάλλου ο ίδιος ο Χριστός μας είπε:
"χωρὶς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν" (Ιωάν. κεφ.15, στ.5).
δηλαδή χωρίς Αυτόν δεν μπορούμε να καταφέρουμε τίποτε.

Γι αυτό, το πρώτο μας όπλο στην καθημερινή μάχη με τον εχθρό μας το διάβολο είναι η προσευχή, μέσω της οποίας επικοινωνούμε με το Θεό Πατέρα μας και τον παρακαλούμε να μας δώσει όλα εκείνα τα πνευματικά εφόδια που χρειαζόμαστε για να αντιμετωπίζουμε τις πονηριές και τις επιθέσεις του διαβόλου. Ακόμη και για τις νυκτερινές επιθέσεις του πονηρού στον ύπνο μας πρέπει να προσευχόμαστε στο Θεό για να μας προστατεύει, διότι όπως λέμε στην προσευχή στο Απόδειπνο κάθε βράδυ:

"Καὶ δὸς ἡμῖν, Δέσποτα, πρὸς ὕπνον ἀπιοῦσιν, ἀνάπαυσιν σώματος καὶ ψυχῆς, καὶ διαφύλαξον ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ ζοφεροῦ ὕπνου τῆς ἁμαρτίας καὶ ἀπὸ πάσης σκοτεινῆς καὶ νυκτερινῆς ἡδυπαθείας.
Παῦσον τὰς ὁρμὰς τῶν παθῶν, σβέσον τὰ πεπυρωμένα βέλη τοῦ πονηροῦ, τὰ καθ' ἡμῶν δολίως κινούμενα· τὰς τῆς σαρκὸς ἡμῶν ἐπαναστάσεις κατάστειλον καὶ πᾶν γεῶδες καὶ ὑλικὸν ἡμῶν φρόνημα κοίμισον.
Καὶ δώρησαι ἡμῖν, ὁ Θεός, γρήγορον νοῦν, σώφρονα λογισμόν, καρδίαν νήφουσαν, ὕπνον ἐλαφρόν, καὶ πάσης σατανικῆς φαντασίας ἀπηλλαγμένον."

(Διαβάστε όλη την προσευχή του Αποδείπνου στην υποενότητα "Προσευχητάριο" του κεφαλαίου "Βοηθήματα")
Περισσότερα για την προσευχή αναφέρονται στη σχετική υποενότητα "Προσευχή".

Επίσης στον πόλεμο αυτό πρέπει να είμαστε ταπεινοί, να έχουμε δηλαδή τη μεγαλύτερη όλων των αρετών, την ταπείνωση, διότι όπως αναφέρεται και στην Καινή Διαθήκη:

"ὁ Θεὸς ὑπερηφάνοις ἀντιτάσσεται, ταπεινοῖς δὲ δίδωσι χάριν."
(Ά Επιστολή Πέτρου, κεφ. 5, στ.5)
δηλαδή: "ο Θεός αντιτάσσεται στους υπερήφανους, ενώ στους ταπεινούς δίδει τη Χάρη" 

Η Χάρη αυτή είναι η νίκη μας εναντίον του διαβόλου που μας δωρίζει ο Θεός, λόγω της ταπείνωσής μας. Η ταπείνωση δε αυτή πρέπει να είναι πραγματική, όχι ψευτοταπείνωση με τα λόγια (όπως συνηθίζουν ορισμένοι). Ποτέ δηλαδή να μην παίρνουμε θάρρος οτι νικήσαμε εντελώς τον πονηρό, διότι ο εχθρός αυτός δεν πεθαίνει όσο εμείς ζούμε, απλά θα δίνουμε μάχες διαρκώς, τις οποίες πρέπει και να κερδίζουμε, αλλά καμία μάχη δε φτάνει σε οριστικό τέλος του πολέμου, παρά μόνο όταν κλείσουμε τα μάτια μας, οπότε και κρίνεται το αποτέλεσμα από την τελευταία αυτή μάχη. Επειδή όμως δεν γνωρίζουμε ποτέ ποιά είναι η τελευταία, γι αυτό θα μαχόμαστε σε κάθε μάχη καθημερινά σαν να είναι η τελευταία, ώστε να εξέλθουμε νικημένοι τελικά από αυτόν τον πόλεμο.

Το οτι ο διάβολος δεν ξέρει τι σκεφτόμαστε, όπως αναφέρθηκε προηγούμενα, μπορεί επίσης να λειτουργήσει θετικά για μας στον πόλεμο αυτό, εάν το αξιοποιήσουμε κατάλληλα, με την απαιτούμενη βέβαια διάκριση, ώστε να μην του δίνουμε τις πληροφορίες εκείνες που θέλει για να μας πολεμήσει καλύτερα.
Γενικά η αρετή της σιωπής (η φυλακή της γλώσσας, όπως αναφέρεται), η οποία συνδυάζεται και με την ταπείνωση, λένε οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, είναι μεγάλο προτέρημα για το Χριστιανό. 
Χρειάζεται όμως και διάκριση, διότι ναι μεν η σιωπή είναι χρυσός, αλλά από την άλλη υπάρχει και ο κίνδυνος να οδηγηθούμε σε λαθεμένο δρόμο έχοντας εμπιστοσύνη εγωιστικά στον εαυτό μας και όπως λέει ο Γέρων Νίκων ο Αγιορείτης:
"δε θα μένουμε μόνοι μας, με τις απόψεις μας και με τις σκέψεις μας. Να τα συζητάμε να συμβουλευόμαστε. Να μη προσπαθούμε να επιβάλλουμε την άποψή μας στον άλλον με την βία. Να ακούμε τον άλλον, να μην έχουμε εμπιστοσύνη στον λογισμό μας. Να μάθουμε να υποχωρούμε, να δεχόμαστε συμβουλές."

Για αυτό για να είμαστε σίγουροι και ασφαλείς για ότι κάνουμε, τον πρώτο λόγο πρέπει πάντα να έχει ο Πνευματικός μας στον οποίο θα πρέπει να εξομολογούμαστε όλες τις σκέψεις και τους λογισμούς μας, με κάθε ειλικρίνεια, για να μας συμβουλεύει εκείνος κατάλληλα, ώστε να μη μένουμε μόνοι μας με τις σκέψεις μας, κάνοντας το λάθος να έχουμε εμπιστοσύνη στον εαυτό μας και στο δικό μας θέλημα. Να γνωρίζουμε εδώ οτι πολλοί ενάρετοι φαινομενικά Χριστιανοί κατέπεσαν στην παγίδα αυτή του πονηρού, θεωρώντας οτι όλα τα γνώριζαν καλά μόνοι τους, οπότε και παρασύρθηκαν στο τέλος από τον πονηρό και έχασαν τη σωτηρία τους.

Επίσης, όταν ξεκινάμε κάτι καλό πνευματικά που θέλουμε να κάνουμε, θα πρέπει να λαμβάνουμε την έγκριση και την ευλογία του Πνευματικού μας, και θα πρέπει να εκτελούμε στη συνέχεια αυτό το καλό έργο με ταπείνωση, χωρίς πολλά λόγια και υπερηφάνεια.
Διότι, για παράδειγμα, εάν θέλουμε να κάνουμε προσωπικά μια ελεημοσύνη για την οποία λάβαμε ευλογία από τον Πνευματικό μας και δεν διατυμπανίζουμε χωρίς λόγο το καλό μας αυτό έργο σε όλο τον κόσμο, εξασκούμαστε στην αρετή της ταπείνωσης, που είναι η μεγαλύτερη των αρετών, αλλά και παράλληλα με τη κατά το δυνατόν σιωπή μας, προστατεύουμε την καλή εξέλιξη και την επιτυχία του καλού αυτού έργου που θέλουμε να κάνουμε, μιας και δε δίνουμε δικαίωμα στο διάβολο να καταλάβει εύκολα τα σχέδιά μας ώστε να μας δημιουργήσει πρόβλημα.

Ας μην ξεχνάμε εξάλλου τα λόγια του Χριστού μας:

"σοῦ δὲ ποιοῦντος ἐλεημοσύνην μὴ γνώτω ἡ ἀριστερά σου τί ποιεῖ ἡ δεξιά σου"
(Κατά Ματθαίον κεφ.6, στ.3)
δηλαδή: "όταν κάνεις ελεημοσύνη, να την προσφέρεις με τόση μυστικότητα, ώστε το αριστερό σου χέρι να μη γνωρίζει το καλό που κάνει το δεξί σου."

Επίσης κάθε καλό έργο, για το οποίο λάβαμε ευλογία για να κάνουμε, θα πρέπει να το κάνουμε καταρχήν με πίστη στο Θεό οτι θα μας προστατεύσει και να επιζητούμε τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος, διότι, όπως είπαμε κάθε επιτυχία στη ζωή μας είναι δωρεά της Χάριτος του Θεού και όχι προσωπικό μας εγωιστικό κατόρθωμα. Πρέπει ακόμη να έχουμε υπομονή, επιμονή και ελπίδα για τη Χάρη του Θεού στον πνευματικό μας αγώνα, όπου όταν ο Θεός και μόνο θα κρίνει θα μας δώσει τη νίκη.

Η νηστεία επίσης, η οποία ήταν και η πρώτη εντολή του Θεού στον άνθρωπο στον Παράδεισο (στον Αδάμ και την Εύα, στους οποίους είπε να μην φάνε από τον καρπό του συγκεκριμένου δένδρου) είναι ένα ισχυρό όπλο κατά του διαβόλου, διότι σύμφωνα με τον Άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο, ταπεινώνει το σώμα και χαλιναγωγεί τα σκιρτήματα της σαρκός, ενώ καθιστά την ψυχή πιο καθαρή, της δίνει φτερά, την ανεβάζει ψηλά και την κάνει ανάλαφρη. Διαβάστε σχετικά στη υποενότητα "Νηστεία"

Ένα  άλλο και το μεγαλύτερο σημαντικό όπλο με το οποίο μαχόμαστε εναντίον του διαβόλου είναι η συμμετοχή μας στα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας μας, ιδιαίτερα στο Μυστήριο της Εξομολόγησης και της Θείας Κοινωνίας, τα οποία τρέμει ο πονηρός.
Ο διάβολος, όταν θα δει την αρχική θέληση ενός Χριστιανού να προσεγγίσει το Θεό Πατέρα και δεν μπορεί να κάνει αλλιώς, είναι ικανός ακόμη και να προσευχηθεί μαζί του, ακόμη και να τον προτρέπει να πηγαίνει τακτικά στην Εκκλησία και να κάνει και άλλα καλά έργα και ελεημοσύνες, αρκεί να μην προσέρχεται στο Μυστήριο της Ιεράς Εξομολόγησης και της Θείας Κοινωνίας, ή εάν προσέρχεται τότε θέλει αυτό να γίνεται χωρίς τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να μην λαμβάνει τελικά ο πιστός τη δωρεά του Χριστού όπως θα έπρεπε, ή ακόμη φροντίζει αυτό να γίνεται τόσο σπάνια που ξεφεύγει πλέον από τον ουσιαστικό του σκοπό, της διαρκούς μετάνοιας και κοινωνίας μας με το Θεό Πατέρα μας.

Με την Εξομολόγηση καθαριζόμαστε από τις αμαρτίες μας και με τη Θεία Κοινωνία συνεχίζουμε τον αγώνα μας μαζί με το Χριστό μέσα μας. Η Θεία Κοινωνία, η οποία μας παραδόθηκε από τον ίδιο τον Κύριό μας Ιησού Χριστό είναι το σωτήριο φάρμακο για την ενδυνάμωση της ψυχής μας, την άφεση των αμαρτιών μας και την αιώνια ζωή, διότι τι πιο καλύτερο στην καθημερινή μας μάχη ενάντια στα Πάθη μας, όταν έχουμε μαζί μας, μέσα μας, τον ίδιο το Θεό;

Αν συνδυάσουμε λοιπόν το λόγο του Κυρίου μας
"χωρὶς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν" (Ιωάν. κεφ.15, στ.5).
καθώς και το λόγο Του:
"ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἐν ἐμοὶ μένει, κἀγὼ ἐν αὐτῷ"  (Κατά Ιωάννην, κεφ.6, στ.56)
δηλαδή "εκείνος που τρώει τη σάρκα μου και πίνει το αίμα μου είναι ενωμένος μαζί μου και εγώ με αυτόν"
 
τότε καταλαβαίνουμε ακριβώς την αξία της Θείας Κοινωνίας στη ζωή μας.

Βέβαια για να έχει θετικό αποτέλεσμα η Θεία Μετάληψη στην ψυχή και στο σώμα μας, απαιτούνται και συγκεκριμένες προϋποθέσεις, διαφορετικά γίνεται φωτιά εξ ουρανού.
Διαβάστε περισσότερα για την Εξομολόγηση και τη Θεία Κοινωνία, στις σχετικές ενότητες.
 
Όλα τα ανωτέρω επίσης συνδυάζονται με τον τακτικό Εκκλησιασμό μας, αλλά και με τη συνεχή "Μελέτη του Θείου Λόγου", όπως αναλύονται στις σχετικές ενότητες.
 
Να μην ξεχνάμε τέλος, όπως είπαμε και προηγούμενα, την επίκληση του Ονόματος του Κυρίου μας "Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλό", καθώς και το σημείο του Σταυρού, τα οποία ο διάβολος φοβάται και τρέμει και τρέπεται σε φυγή.
Η μεγάλη σημασία για εμάς αυτού του όπλου είναι οτι το έχουμε μαζί μας παντού και πάντα, σε κάθε στιγμή, όπου και να βρισκόμαστε, αρκεί να το χρησιμοποιούμε προπαντός με πίστη.
 
Με όλα αυτά τα όπλα λοιπόν, που εν συντομία αναφέραμε εδώ και όπως συνολικά αναφέρονται στο κεφάλαιο "Ο Πνευματικός Αγώνας" θα πολεμάμε τα Πάθη μας καθημερινά και θα προσπαθούμε να τα αντικαθιστούμε τις αντίστοιχες Αρετές.
 
Αυτός είναι ο πνευματικός μας αγώνας και αυτή είναι η μάχη μας με το διάβολο. Εμείς θα παλεύουμε για να έχουμε Αρετές και ο διάβολος θα παλεύει για να έχουμε Πάθη. Εμείς θα αγωνιζόμαστε να είμαστε σε διαρκή Κοινωνία με το Θεό Πατέρα μας που μας αγαπάει και τον αγαπάμε ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ μας καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ μας καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ μας, και ο διάβολος θα μάχεται να μας απομακρύνει διαρκώς από Αυτόν.

Πρέπει να γνωρίζουμε όμως οτι ο διάβολος έχει τεράστια υπομονή εν αντιθέσει με τον άνθρωπο γι αυτό πρέπει να είμαστε πάντοτε άγρυπνοι, διότι ακόμη και να νικήσουμε μια μάχη, μόλις βρει ευκαιρία θα ξαναχτυπήσει αμέσως.

Κι αν χάσουμε τη μάχη;

Αλλά και αν ακόμη πέσουμε σε κάποια μάχη, ο φιλάνθρωπος και φιλεύσπλαχνος Θεός μας, μας έχει δώσει το λουτρό της ψυχής που λέγεται Ιερό Μυστήριο της Εξομολόγησης, στο οποίο προσερχόμαστε με ταπείνωση, συντριβή καρδιάς και μετάνοια, ώστε να ξεπλυθούν οι αμαρτίες μας από επάνω μας και να συνεχίσουμε πάλι τον αγώνα μας μέχρι την τελευταία μέρα και ώρα ης ζωής μας.
Όταν πέφτουμε λοιπόν στη μάχη αυτή με τον αόρατο εχθρό μας, ακόμη και καθημερινά κάποιες φορές, λένε οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, δεν πρέπει να απελπιζόμαστε, διότι αυτό ακριβώς θέλει ο διάβολος για να μας αποτελειώσει, αλλά να σηκωνόμαστε και να καταφεύγουμε στον Πνευματικό μας για να εξομολογηθούμε μετανοημένοι τις αμαρτίες μας και αν πάλι ξαναπέσουμε, τότε πάλι να ξανασηκωθούμε κ.ο.κ., αρκεί τη στιγμή που θα κλείσουμε τα μάτια μας να είμαστε όρθιοι.

Φυσικά τίποτε δεν πρέπει να γίνεται με πονηρία, δηλαδή το να αμαρτάνουμε έχοντας ήσυχη τη συνείδησή μας γνωρίζοντας οτι θα εξομολογηθούμε μετά, διότι είναι ασέβεια έναντι του Θεού που γνωρίζει τα πάντα και δεν ξεγελιέται με τίποτε και μάλιστα, λένε οι Άγιοι Πατέρες, οτι τότε μπορεί ο Θεός να επιτρέψει να μας βρει ξαφνικά ο θάνατος, χωρίς να προλάβουμε να εξομολογηθούμε.
 
Ας προσέξουμε όμως και κάτι τελευταίο: οι γνώσεις μας για τις τακτικές του διαβόλου είναι μεν χρήσιμες, όπως η γνώση του εχθρού σε έναν πόλεμο, αλλά δεν πρέπει όμως ούτε να ασχολούμαστε πολύ με το διάβολο, αλλά ούτε και να τον αγνοούμε.
Σκοπός της ζωής μας είναι να προσεγγίζουμε όσο μπορούμε περισσότερο το Θεό Πατέρα μας, Αυτόν να έχουμε στο νου μας διαρκώς και όσο πιο πολύ ερχόμαστε κοντά Του, τόσο πιο πολύ περιορίζεται η εξουσία του διαβόλου επάνω μας. Ακόμη όμως και στην περίπτωση αυτή, ο Θεός θα επιτρέπει να μας πειράζει ο διάβολος κάποιες φορές για να μας κάνει πιο δυνατούς στον πνευματικό μας αγώνα, οπότε πάντα να λέμε "Δόξα τω Θεώ", διότι ο Θεός ξέρει τι κάνει και ποτέ να μην απελπιζόμαστε, διότι αυτό ακριβώς είναι που θέλει ο διάβολος.

Κι επειδή τέλος κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πότε θα φύγει από τον κόσμο αυτό, γι αυτό, όπως αναφέραμε και πριν, πρέπει να είμαστε διαρκώς άγρυπνοι, διότι όπως λέει και το τροπάριο στην υμνολογία της Μεγάλης Δευτέρας:
 
"Ἰδού ὁ Νυμφίος ἔρχεται ἐν τῷ μέσῳ τῆς νυκτός καί μακάριος ὁ δοῦλος, ὅν εὑρήσει γρηγοροῦντα· ἀνάξιος δέ πάλιν, ὅν εὑρήσει ῥαθυμοῦντα. Βλέπε οὖν ψυχή μου, μή τῷ ὕπνῳ κατενεχθῇς, ἵνα μή τῷ θανάτῳ παραδοθῇς, καί τῆς Βασιλείας ἔξω κλεισθῇς· ἀλλά ἀνάνηψον κράζουσα· Ἅγιος, ἅγιος, ἅγιος εἶ ὁ Θεός ἡμῶν, διὰ τῆς Θεοτόκου ἐλέησον ἡμᾶς."
δηλαδή: "να ο Νυμφίος έρχεται (ο Χριστός δηλαδή) στο μέσο της νύκτας και ευτυχισμένος θα είναι ο δούλος που θα τον βρει (ο Νυμφίος) ξάγρυπνο να τον περιμένει, ανάξιος δε πάλι θα είναι εκείνος που θα τον βρει ράθυμο και απροετοίμαστο. Βλέπε λοιπόν ψυχή μου να μη βυθιστείς στον ύπνο (τον πνευματικό), για να μην παραδοθείς στο θάνατο (της αμαρτίας) και να μείνεις έξω από τη Βασιλεία του Θεού. Αλλά ανάνηψε κράζοντας Άγιος, Άγιος, Άγιος είσαι εσύ ο Θεός μας, δια μέσω της Θεοτόκου ελέησε μας."


_____________________________________________________________________________

Περισσότερα για την τακτική του διαβόλου αναφέρονται στην υποενότητα "Η αμαρτία και οι τακτικές του διαβόλου" της ενότητας "Ξερίζωμα Παθών" του κεφαλαίου "Ο Πνευματικός Αγώνας"


_____________________________________________________________________________
Επιμέλεια κειμένου: Ορθόδοξο Χριστιανικό Ιστολόγιο Δρόμος Ορθοδοξίας
Βοηθητικές πηγές - Βιβλιογραφία: εδώ
Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΙΡΕΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ, ΤΗΝ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ.
Όλοι δίνουμε Ομολογία και θα δώσουμε εν ημέρα κρίσεως για το τι πράττουμε σήμερα.
Οικουμενισμός
Γρηγορείτε, Μετανοείτε, Προσεύχεσθε

Οικουμενισμός και συμπροσευχές με αιρετικούς
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Ο ΜΗΝΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ
ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΥΜΕΝΙΟΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ - ΣΠΑΝΙΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ
ΣΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ

Προσευχητάριο (ΔΩΡΕΑΝ)

Στον Πνευματικό μας αγώνα το κυριότερο είναι η καθημερινή μας διαρκής Προσευχή.
Στο ιστολόγιό μας επιμεληθήκαμε το παρόν Προσευχητάριο, στο οποίο περιλαμβάνονται οι εξής προσευχές:
Πρωϊνή Προσευχή, Προσευχή φαγητού, Βραδυνή Προσευχή (Απόδειπνο και Χαιρετισμοί Παναγίας), Προσευχή της Θείας Μετάληψης, Παράκληση προς την Παναγία
ΔΩΡΕΑΝ
για κατέβασμα σε pdf.
Κάντε κλικ στην εικόνα.

Αγία Γραφή

Η Αγία Γραφή είναι το κορυφαίο βιβλίο που οφείλει να μελετάει κάθε Χριστιανός, πριν από οποιοδήποτε άλλο βιβλίο και μάλιστα διαρκώς, διότι απλά είναι ο Λόγος του ίδιου του Θεού. Η μελέτη ειδικά της Καινής Διαθήκης, μέσα και από ερμηνείες των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας, είναι μια διαδικασία επαναλαμβανόμενη στη ζωή του Χριστιανού, όπως επαναλαμβάνονται και τα αναγνώσματα στις Ακολουθίες της Εκκλησίας μας. Κάντε κλικ στην εικόνα.

Αγιολόγιο Έτους

Στην ενότητα αυτή αναφέρονται οι πιο δημοφιλέστεροι Άγιοι της Εκκλησίας μας, συμπεριλαμβανομένων των Αγίων Αρχαγγέλων, αλλά και άλλων Αγίων που δεν είναι τόσο ευρέως γνωστοί, ταξινομημένοι ανά χρονολογική σειρά εορτής ανά μήνα, καθώς και ανά αλφαβητική σειρά ονομασίας.
Για κάθε Άγιο υπάρχει η σχετική εκκλησιαστική εικόνα και σε ορισμένες περιπτώσεις αναφέρεται σύντομα και ο βίος τους. Κάντε κλικ στην εικόνα.

Άλλα βιβλία για μελέτη

Αν βρισκόμαστε στην αρχή του πνευματικού μας αγώνα, καλό είναι η επιλογή των βιβλίων που θα διαβάσουμε να γίνει πρώτα από τον Πνευματικό μας Πατέρα. Όμως ποτέ δεν γνωρίζουμε το σχέδιο του Θεού και το πώς Εκείνος θα ζεστάνει την καρδιά μας για να τον πλησιάσουμε περισσότερο. Στην ενότητα αυτή υπάρχουν διάφορες πηγές όπου μπορεί κάποιος να αναζητήσει χριστιανικά βιβλία για να διαβάσει απευθείας στο διαδίκτυο, αλλά και αλλού. Κάντε κλικ στην εικόνα.

Ομιλίες - Κηρύγματα

O Κύριός μας Ιησούς Χριστός χρησιμοποίησε τον προφορικό Του Λόγο για να διδάξει το Ευαγγέλιο στον κόσμο.
Πέραν λοιπόν της μελέτης των συγγραμάτων, είναι πολύ μεταδοτικό να ακούμε και πνευματικές ομιλίες ανθρώπων, είτε κληρικών, είτε καταξιωμένων Θεολόγων. Στην ενότητα αυτή υπάρχουν ενδεικτικές ιστοσελίδες για απευθείας ακρόαση, ή και κατέβασμα ηχητικών αρχείων ορθόδοξων ομιλιών.
Κάντε κλικ στην εικόνα.

Ωφέλιμες ταινίες

Στην ενότητα αυτή έχουμε κάνει μια πολύ περιορισμένη επιλογή ωφέλιμων ταινιών-βίντεο, ως έναν πρώτο προβληματισμό για κάποια θέματα που σχετίζονται με την ορθόδοξη πνευματική ζωή, όπως η πίστη, η προσευχή, η ταπείνωση κλπ, αλλά και αφηγηματικές ταινίες με κατανυκτικό περιεχόμενο.
Οι περισσότερες από τις ταινίες είναι μικρού μήκους, με πολύ καλή σκηνοθεσία και παρακολουθούνται ευχάριστα. Κάντε κλικ στην εικόνα.

Ιερές Μητροπόλεις

Στην ενότητα αυτή γίνεται μια συνοπτική παρουσίαση των Ιερών Μητροπόλεων στην Ελλάδα και την Κύπρο. Οι Μητροπόλεις είναι ταξινομημένες σε αναλυτικό κατάλογο με παραπομπές στις ιστοσελίδες αυτών (όπου υπάρχουν), σε ψηφιακά αρχεία ομιλιών και κηρυγμάτων, ηλεκτρονικά εκκλησιαστικά περιοδικά, καθώς και ραδιοφωνικούς και άλλους σταθμούς, για όσες μητροπόλεις διαθέτουν.
Κάντε κλικ στην εικόνα.

Ιερές Μονές

Στην ενότητα αυτή υπάρχουν σύνδεσμοι για πρόσβαση σε ιστοσελίδες με Ιερές Μονές (Μοναστήρια).
Κάντε κλικ στην εικόνα.

Νηστείες Έτους

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε επακριβώς τις Νηστείες που έχει ορίσει η Εκκλησία μας καθόλο το έτος, εδώ και αιώνες, για να διαισθανθούμε την οικονομία που θα κάνει ειδικά για εμάς ο Πνευματικός μας Πατέρας. Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε τις νηστείες ανά κατηγορία βάση τροφών, ημερολογιακά ανά είδος νηστείας και κατάλυσης, ανά ημέρα εβδομάδος και ανά περίοδο Νηστειών (Χριστούγεννα, Μ.Τεσσαρακοστή κλπ). Κάντε κλικ στην εικόνα.

Εκκλησιαστικό Ημερολόγιο (ΔΩΡΕΑΝ)

Η επιμέλεια και δημι- ουργία του παρόντος Εκκλησιαστικού Ημερο- λογίου του 2016 έγινε αποκλειστικά από το ιστολόγιό μας και διανέμεται ΔΩΡΕΑΝ για κατέβασμα σε pdf. Περιλαμβάνονται και οι Νηστείες (με διαφορετικά χρώματα ανά είδος), καθώς και ευρετήριο Αναγνωσμάτων των Κυριακών και Μεγάλων Εορτών. Στην ίδια ενότητα υπάρχει και ημερήσιο Αγιολόγιο ακινήτων εορτών με Bίους Αγίων, διασυνδεδεμένο με εξωτερική πηγή. Κάντε κλικ στην εικόνα.

Ιερές Αγρυπνίες

Η συμμετοχή του Χριστιανού σε νυχτερι- νές αγρυπνίες αποτελεί μια ιδιαίτερη εμπειρία διότι, οι εκκλησιαστικές Ακολουθίες γίνονται περισσότερο κατανυκτικές, κάτι που βοηθάει την Προσευχή. Στην ενότητα αυτή γίνεται αναμετάδοση από το ιστολόγιο agrypnies.blogspot.gr των νυχτερινών ακολουθιών που πραγματοποιούνται σε ενορίες και μοναστήρια με πληροφορίες, χάρτες, τηλέφωνα Ιερών Ναών κλπ.
Κάντε κλικ στην εικόνα.
ΤΟ ΧΑΡΑΓΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΟ DNA ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ
ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ (ΚΑΡΤΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ)

Οι Πρόδρομοι του Αντιχρίστου, με τη ΝΕΑ και ΚΡΥΦΗ ακόμη στο ευρύ κοινό, τεχνολογία εγγραφής ψηφιακών δεδομένων στο ανθρώπινο DNA, δοκιμάζουν ήδη το σφράγισμα πάνω στο σώμα κατά την ιριδοσκόπηση, παλαμοσκόπηση και δακτυλοσκόπηση που απαιτείται για τη νέα ηλεκτρονική ταυτότητα, που ήδη ξεκίνησε σε μετανάστες, ενώ σχεδιάζουν σύντομα την υποχρεωτική εφαρμογή σε όλους τους Έλληνες.
Το θέμα δεν είναι αν θα γίνει εν αγνοία μας (στην αρχή), είτε εν γνώση μας (στη συνέχεια) - το θέμα είναι οτι ο σοφός Χριστιανός διαβλέπει την ΠΑΓΙΔΑ του διαβόλου και την αποφεύγει με τη Χάρη του Θεού.

O Άγιος Παΐσιος είχε γράψει στο ιδιόχειρο σημείωμά του οτι το σφράγισμα θα γίνει με ακτίνες λέιζερ, που σημαίνει δηλαδή οτι ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ το γνωστό σε όλους ηλεκτρονικό τσιπάκι (που εμφυτεύεται κάτω από το δέρμα), το οποίο είναι πλάνη του διαβόλου προς τους ανθρώπους, ώστε αναμένοντας να δουν το τσιπάκι στο χέρι, ή στο μέτωπο, ως το σφράγισμα, τελικά ο αντίχριστος και οι πρόδρομοί του θα τους σφραγίσουν στο DNA, πάνω στο ανθρώπινο σώμα, με ακτίνες λέιζερ.
(ακολουθεί παρακάτω απόσπασμα από το ιδιόχειρο σημείωμα του Αγ. Παϊσίου)
ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑ;
ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ:
Η Ιριδοσκόπηση (η αποτύπωση της ίριδας του ματιού δηλαδή, που είναι μοναδική σε κάθε άνθρωπο), όπως και ή Παλαμοσκόπηση (μοναδική διάταξη των αιμοφόρων αγγείων της παλάμης σε κάθε άνθρωπο) καθώς και η Δακτυλοσκόπηση, θα λειτουργεί για κάθε άνθρωπο ως ένα ηλεκτρονικό αρχείο σαν
USERNAME
Κι επειδή ένα username δεν είναι ασφαλές από μόνο του, διότι αντιγράφεται, γι αυτό χρειάζεται και ένα
PASSWORD
Αυτό λοιπόν το Password θα είναι το Νούμερο που θα χαραχτεί στο DNA, δηλαδή πάνω στον κυτταρικό ιστό, σε ανθρώπινο οστό δηλαδή, ή αλλού, ώστε να γίνεται η επαλήθευση, δηλαδή
USERNAME
(θα είναι το ηλεκτρονικό αρχείο της ιριδοσκόπησης, παλαμοσκόπησης, ή δακτυλοσκόπησης) και
PASSWORD
(το χάραγμα της Αποκάλυψης,
το 1 νούμερο πάνω στο ανθρώπινο DNA)
Στη βάση αυτής της λογικής λειτουργούν και οι σημερινές κάρτες τραπεζών που μας έχουν επιβάλει να έχουμε, δηλαδή η κάρτα λειτουργεί ως το username (το όνομα του χρήστη δηλαδή) ενώ το PIN είναι το Password, ο κωδικός δηλαδή.
Αυτά τα 2 θα γίνονται αυτόματα μελλοντικά μέσω της ιριδοσκόπησης, παλαμοσκόπης ή δακτυλοσκόπησης.

Θα επαληθευτούν όμως τελικά οι Προφητείες οτι δεν θα προλάβουν να φέρουν ως υποχρεωτική τη ΝΕΑ Ηλεκτρονική Ταυτότητα, γιατί θα ξεσπάσει πόλεμος (παγκόσμιος);
Εξαρτάται από τη μετάνοιά μας.
Ξεκίνα και αύξησε τον Πνευματικό σου Αγώνα ΤΩΡΑ.
Μην αμελείς τον τακτικό Εκκλησιασμό κάθε Κυριακή, τη συχνή Εξομολόγηση και τη Θεία Κοινωνία.
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΓΜΑΤΟΣ ΣΤΟ DNA,
ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ - Αποθήκευση ψηφιακών δεδομένων στο DNA και η νέα Hλεκτρονική Tαυτότητα


Γέροντας Γαβριήλ
ο Αγιορείτης

"Όσοι αρχιερείς, ή πατριάρχες και αρχιεπίσκοποι αγωνίζονται πυρετωδώς να ενώσουν την Εκκλησία μας με τον Πάπα, ομοιάζουν κατά πάντα και είναι ομοιότροποι με τον Άννα και τον Καϊάφα και εν ημέρα κρίσεως, με τα αρχιερατικά τους διαβήματα, θα κοσμούν τα φρικτότερα και τα κεντρικότερα μέρη της κολάσεως... Είναι ευκολότερο να βαπτίσεις το σατανά παρά να συνετίσεις τον Πάπα."

ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΙΟΜΑΣΤΕ:
ΙΔΟΥ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ
ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΠΟΥ
ΑΚΥΡΩΝΕΙ
ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΜΑΣ
 ΠΕΡΙ ΤΗΣ
ΜΙΑΣ
ΑΓΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΜΑΣ
 Η ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΔΗΛΑΔΗ, 
ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΗ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ
ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ.

Δεν υπάρχουν όμως "ετερόδοξοι",
είτε ορθόδοξοι θα είναι, είτε αιρετικοί.
Δεν ονομάζουμε Εκκλησία κανέναν άλλον πλην της Μίας Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού - αυτό λέει το Σύμβολο της Πίστεώς μας.
ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΟ
ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΜΑΘΕΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΑ
Aποκαλυπτική ενημέρωση (22-2-17) από το Δημοσιογράφο και Θεολόγο (εκδότη της Εφημερίδας "Στύλος της Ορθοδοξίας") κ. Διονύση Μακρή
. Καλεσμένος και ομιλητής ήταν ο αρχιμανδρίτης πατήρ Παύλος Δημητρακόπουλος (Υπεύθυνος του Γραφείου Αιρέσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς).

ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ, ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΛΛΑΔΑ,

ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ;

Κυριακή, 13 Αυγούστου 2017

Oι Έμφυλες ταυτότητες στην Αυστραλία ξεσηκώνουν γονείς.

save_from_safe_schools_01.png
"Σώστε μας από το ασφαλές σχολείο" !
Φαίνεται καθαρά ότι η προσπάθεια επιβολής των απόψεων στην Ελλάδα με τις "έμφυλες ταυτότητες" και το LGBTI lifestyle, έχει κοινό διεθνές κέντρο εκκίνησης με τεράστια χρηματικά ποσά να δίνονται για το σκοπό αυτό διεθνώς. Στην Αυστραλία το όλο project ενδύεται και την προβιά του anti-bullying στο σχολικό περιβάλλον με τον παραπλανητικό τίτλο "Safe School - Aσφαλές Σχολείο" και σχεδιάζεται να εφαρμοστεί από το έτος 2018.
Γονείς ξεσηκώνονται γι΄ αυτήν την αυθαίρετη ιδεολογική επιβολή στις τρυφερές παιδικές συνειδήσεις, διοργανώνοντας ηλεκτρονική εκστρατεία διαμαρτυρίας.
Το μεταφρασμένο κείμενο:
Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές εν Χριστώ,
Ο ορισμός του θεσμού γάμου βρίσκεται σήμερα υπό απειλή.
Με τη βοήθεια της Θείας Χάριτος ο ορισμός του θεσμού γάμου στην Αυστραλία, έχει διατηρηθεί μέχρι αυτή τη στιγμή αναλλοίωτος. Εντούτοις, είναι ζωτικής σημασίας να βρισκόμαστε σε αδιάκοπη προσπάθεια και συνεχή επαγρύπνηση.
Σήμερα στις 4.00 μμ θα συνεδριάσει το Φιλελεύθερο Κόμμα για να αποφασίσει για το μέλλον του θεσμού του γάμου. Για αυτό το λόγο ζητώ από εσάς να προσεύχεσθε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και να παρακαλείτε τον Κύριο μας Ιησούν Χριστόν να φωτίσει τους πολιτικούς μας να διατηρήσουν αναλλοίωτο τον ορισμό του θεσμού του γάμου.
Επίσης, είναι επιτακτική ανάγκη να αποστείλετε στους κατά τόπους εκλεγμένους Βουλευτές και Γερουσιαστές σας ηλεκτρονική αλληλογραφία ζητώντας από αυτούς να διατηρήσουν το αυθεντικό νόημα του θεσμού του γάμου. Για το σκοπό αυτό, αντιγράψετε και επικολλήστε τον παρακάτω σύνδεσμο στο φυλλομετρητή που χρησιμοποιείτε και ακολουθείστε τις εντολές.
Υπογράψτε τη σχετική αίτηση για τη διακοπή του προγράμματος Safe Schools.
Επιπλέον, σας προτρέπω να υπογράψετε το «ΣΗΜΕΡΑ», μια αίτηση που ζητά την άμεση απόσυρση του προγράμματος ‘Safe’ Schools από όλα τα σχολεία. Το ‘Safe’ Schools είναι ένα πρόγραμμα που διαφημίζεται ως ένα πρόγραμμα κατά του σχολικού εκφοβισμού που όμως στην πραγματικότητα είναι πρόγραμμα προώθησης της σεξουαλικής και εμφυλικής ποικιλομορφίας. Το πρόγραμμα αυτό αξιώνει από όλα τα παιδιά όχι μόνο να αποδέχονται αλλά και να υιοθετούν τον ΛΟΑΤΚΙ τρόπο ζωής.
Η Κυβέρνηση Daniel Andrews της Βικτόρια, έχει ανακοινώσει ότι θα καταστήσει το πρόγραμμα αυτό υποχρεωτικό για όλα τα σχολεία μέσα στο 2018!
Για αυτό σας παροτρύνω να υπογράψετε την αίτηση «TODAY» ζητώντας την κατάργηση του προγράμματος 'Safe' Schools.